søndag den 3. november 2013

Sy til din baby #2: Minikrea babysæt



Til min dreng fra 2010 syede jeg dette sæt. Mønstret er fra Minikrea, babysæt – 10400 og er fra 0-6 mdr. 
Jeg har syet det i str. 56/62. Det er syet i brunt og petrol velour. Bindebåndet er lavet af mørkeblåt skråbånd.


Storebror i babysættet. Her er han lidt over 1 md gammel

















Nu har lillebror arvet det og det er hyggeligt at gense og genbruge sættet. Og også lærerigt – jeg kan se at jeg har fået mere rutine end for 3 år siden…ja, det gælder såmænd både hvad angår syning og baby :-)


Arvingen/ lillebror i slå-om blusen.

















Jeg synes rigtig godt om slå-om blusen og viser den i en jersey-udgave, som er syet til lillebror, senere på måneden. Buksernes pasform er jeg dog mindre vild med, så til jersey udgaven af sættet har jeg brugt Annas/LaRaLiLs babybuksemønster i stedet for, men mere om det senere. Det er et fint lille projekt som forsøder ventetiden på en lille ny.


Minikreas udgaver af sættet


3 kommentarer:

  1. Sikke dog en lækker baby og så fin i tøjet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg er ret vild med den uglepude du har som profilbillede!

      Slet
    2. Hvor pudsigt. Jeg er faktisk lige ved at lave en give away med den ugle.

      Slet